середа15 січня 2025
zss.in.ua

Пенсіонери висловили невдоволення правилами Ощадбанку під час війни.

Клієнти державної фінансової установи "Ощадбанк" з числа внутрішньо переміщених осіб скаржаться на відсутність доступу до власних коштів на пенсійних картках. Вони просять розширити можливості для цієї категорії людей.
Пенсионеры выразили недовольство правилами Ощадбанка в условиях войны.

Таке повідомлення з'явилося на сайті "Мінфін", де можна залишати звернення до банків.

Читайте також:

Ускладнені умови для клієнтів Ощадбанку під час війни

Як зазначила клієнтка Ощадбанку, проблема, з якою вона зіткнулася, актуальна для багатьох переселенців з Донецької та Луганської областей, особливо для пенсіонерів. Вона розповіла, що є пенсіонеркою, має статус внутрішньо переміщеної особи (ВПО) до 2022 року. Однак через пандемію COVID-19, складну ситуацію в країні та відсутність нормального транспортного сполучення — немає можливості особисто прибути у відділення банку для отримання картки з пенсійним посвідченням.

Проблема в тому, що її просять звернутися саме в те відділення, де була відкрита картка. Такі є діючі вимоги банку.

"Мій банківський рахунок активний, і на ньому накопичуються пенсійні виплати за кілька років, але я не маю доступу до цих коштів. Відкрити нову картку або рахунок мені також відмовляються, оскільки, за словами співробітників банку, існує картка, яка знаходиться у відділенні, що давно закрите для обслуговування клієнтів", — йдеться у повідомленні.

Жінка зазначила, що оформлення довіреності через нотаріуса на непідконтрольній території (в Донецьку чи Луганську) неможливе, адже відповідні документи не приймаються. Вона неодноразово зверталася до контактного центру, проте кожного разу розмова закінчувалася стандартною відповіддю: "Необхідно з'явитися особисто".

Клієнтка підкреслила, що в нинішніх умовах така вимога непосильна для багатьох пенсіонерів. У зв'язку з цим просить розглянути можливість:

  • Організації процедури дистанційної верифікації особи з використанням відеозв'язку або інших сучасних методів.
  • Перевипуску картки онлайн віртуальної, яку можна прив'язати до пенсійного рахунку.
  • Відкриття рахунку/переведення коштів на рахунок в іншому банку за умови повної верифікації.

"Я готова пройти будь-яку онлайн-верифікацію і підтвердити свою особу. Я маю фінансовий номер, доступ до додатку банку, паспорт громадянина України та всі необхідні документи. Однак усі мої аргументи залишаються без уваги. Вважаю, що в 21 столітті, в епоху цифрових технологій, подібні проблеми повинні вирішуватися простіше... Мені 70 років, і я не можу подолати величезні відстані, щоб просто отримати доступ до своєї пенсії...", — зазначила жінка.

 

Особливі вимоги до операцій з картами Ощадбанку

Як відомо, в Ощадбанку діє правило щодо певних операцій з картами — звертатися виключно в те відділення, де вони були видані. Це, зокрема, стосується питання закриття карт.

Проте, якщо картка була заблокована, оскільки клієнт з якихось причин не пройшов фізичну ідентифікацію, передбачена можливість зробити це дистанційно: за допомогою відеодзвінка до контакт-центру банку.

Для призначення відеодзвінка потрібно перейти за посиланням і вибрати бажані дату та час.

Раніше ми писали, яку комісію стягує Ощадбанк при оплаті комунальних послуг через термінали самообслуговування. Розмір комісії залежить від кількох факторів.

Також повідомлялося, що Ощадбанк може стягувати комісію за зняття готівки з зарплатних карт через банкомат. Така оплата передбачена чинними тарифами.